reklama
reklama

Wystartował Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Lubelski Ratusz tłumaczy zasady

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Miasto Lublin

Wystartował Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Lubelski Ratusz tłumaczy zasady - Zdjęcie główne

Wystartował Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań | foto Miasto Lublin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina Rusza Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, czyli badanie polskiej statystyki publicznej. Jest on obowiązkowy dla wszystkich i odbywa się pod hasłem "Liczymy się dla Polski"
reklama

Spisy Powszechne odbywają się w Polsce co 10 lat. Ostatni miał miejsce w 2011 roku, a tegoroczny odbywa się 100. rocznicę pierwszego spisu powszechnego w Rzeczypospolitej Polskiej. Każdy będzie musiał podać m.in. swoje imię, nazwisko, numer PESEL, płeć, datę urodzenia, adres zamieszkania, liczbę pomieszczeń i mieszkańców w mieszkaniu, źródła energii wykorzystywane do ogrzewania mieszkania, stan cywilny, wykształcenie, miejsce pracy, przynależność do kościoła lub związku wyznaniowego. 
 
Dane ze spisu mają służyć do celów naukowo-badawczych i do tworzenia założeń polityk publicznych, które władze państwowe i samorządowe prowadzą w sferach życia gospodarczego, społecznego oraz kulturalnego.
 
- Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 będzie pierwszym w historii polskich spisów powszechnych, w którym podstawową metodą będzie samospis internetowy. Dane spisowe mają ogromne znaczenie również dla Miasta Lublin, dlatego tak ważne jest, żeby spisał się każdy z nas i spełnił swój obowiązek. Zebrane informacje są pomocne przy planowaniu i podejmowaniu działań na rzecz mieszkańców - mówi Andrzej Wojewódzki, sekretarz Miasta Lublin.
 
Podstawową i obowiązkową formą jest samospis internetowy. Formularz spisowy i wykaz danych objętych spisem znajdują się na stronie spis.gov.pl. Spis telefoniczny lub przy pomocy rachmistrza spisowego, który telefonicznie lub bezpośrednio przeprowadzi wywiad, przewidziano jako metody uzupełniające. Można z nich skorzystać w sytuacji, gdy nie ma możliwości dokonania spisu za pomocą Internetu. Spis telefoniczny odbywa się pod numerem: 22 279 99 99.
 
Mieszkańcy Lublina, którzy chcą dokonać samospisu, ale nie mogą tego zrobić sami, mogą skorzystać ze sprzętu komputerowego udostępnionego w Ratuszu (plac Łokietka 1, sala nr 3). Wcześniej umówić wizytę, dzwoniąc na numer: 81 466 1200, 81 466 2010 lub 81 466 2100, w godz. 7.30-15.30. Można też umówić wizytę w Polskim Języku Migowym. W tym celu należy połączyć się z tłumaczem online, w godz. 9.00-15.00, za pośrednictwem strony internetowej Urzędu Miasta Lublin. Przyjęte rozwiązania mają pozwolić na płynną obsługę, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa w związku z trwającą epidemią.
 
Spis zaczął się w czwartek (1 kwietnia) i potrwa do 30 czerwca. Udział w Spisie jest obowiązkowy i nie można odmówić przekazania danych. W przypadku osób niepełnoletnich spisu w ich imieniu dokonują rodzice lub prawni opiekunowie. Odmowa udziału wiąże się z grzywną do 5 tys. zł.
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama