reklama
reklama

Lokalne linie połączeń autobusowych na Lubelszczyźnie. Radna Lisowska pyta o kryteria wyboru linii

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Lokalne linie połączeń autobusowych na Lubelszczyźnie. Radna Lisowska pyta o kryteria wyboru linii - Zdjęcie główne

Lokalne linie połączeń autobusowych na Lubelszczyźnie. Radna Lisowska pyta o kryteria wyboru linii | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z Lublina W tym roku ponownie będzie realizowany na Lubelszczyźnie Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Dzięki temu uruchamiane są linie komunikacji publicznej. Bożena Lisowska z Sejmiku województwa zapytała o kryteria wyboru realizowanych linii.
reklama

Bożena Lisowska (KO) - radna Sejmiku Województwa Lubelskiego w interpelacji do Jarosława Stawiarskiego - marszałka województwa poprosiła o udzielenie informacji na temat lokalnych linii połączeń autobusowych. Ma to związek z rządowym Funduszem rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w województwie lubelskim, który ma być realizowany w tym roku. W ramach Funduszu można uzyskać dopłatę w kwocie nie wyższej niż 3 zł do 1 wozokilometra przewozu, a warunkiem uzyskania dopłaty jest m.in. sfinansowanie ze środków własnych organizatora przewozu części ceny usługi w wysokości nie mniejszej niż 10 proc. Kwota środków Funduszu przyznana dla województwa lubelskiego na rok 2021 to ponad 66 mln zł.

- Na podstawie artykułu § 21 Statutu Województwa Lubelskiego zwracam się do Marszałka Województwa Lubelskiego z prośbą o wskazanie wybranych linii i podanie kryteriów, które zdecydowały o wyborze konkretnie tych połączeń - napisała Bożena Lisowska. 

W imieniu marszałka odpowiedział Zdzisław Szwed z zarządu województwa. Poinformował, że Marszałek wnioskiem z listopada 2019 roku wystąpił do Wojewody Lubelskiego o objęcie dopłatą w roku 2020 z Funduszu uruchomienia kilku linii komunikacyjnych. Pierwsza to Szczebrzeszyn – Rozłopy – Deszkowice – Źrebce – Sąsiadka – Mokrelipie – Radecznica – Zaporze – Wólka Czernięcińska – Gaj Czernięciński – Żurawie – Rokitów – Załawcze – Turobin – Olszanka – Tarnawa Mała. Druga: Wysokie – Zakrzew – Baraki – Nikodemów – Stawce Kolonia – Stawce – Batorz – Zdziłowice – Godziszów – Janów Lubelski. Trzecia: Międzyrzec Podlaski – Zahajki – Drelów – Kwasówka – Żelizna – Komarówka Podlaska – Rudno – Kostry – Parczew. Natomiast czwarta:  Międzyrzec Podlaski – Zahajki – Drelów – Łózki – Wólka Łózecka – Ostrówki – Ossowa Kol – Bezwola – Wohyń – Zbulitów – Radzyń Podlaski.

- W ramach naboru o objęcie dopłatą w roku 2021 z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, Marszałek Województwa Lubelskiego wnioskiem z dnia 24 listopada 2020 r. wystąpił do Wojewody Lubelskiego o ponowne objęcie dopłatą wskazanych wyżej linii komunikacyjnych zwiększając tym samym zaufanie lokalnych społeczności co do stabilności podejmowanych przez Samorząd Województwa Lubelskiego działań w zakresie przewozu osób, zapewniając jednocześnie wykluczonym komunikacyjnie mieszkańcom naszego regionu ciągłość organizowanych w ubiegłym roku przewozów - poinformował Zdzisław Szwed.

Samego wyboru akurat tych linii dokonano z uwzględniem dwóch zapisów z ustawy o Funduszu. Jeden to: "Organizator może bezpośrednio zawrzeć umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w przypadku gdy […] wystąpi zakłócenie w świadczeniu usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego lub bezpośrednie ryzyko powstania takiej sytuacji zarówno z przyczyn zależnych, jak i niezależnych od operatora". Zaś drugi mówi, że "Dopłacie ze środków Funduszu podlegają linie komunikacyjne niefunkcjonujące co najmniej 3 miesiące przed dniem wejścia w życie ustawy oraz linie, na które umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po dniu wejścia w życie ustawy”. 

- Mając powyższe zapisy na uwadze, po przeprowadzeniu analizy zarówno sygnałów zgłaszanych przez organy samorządowe oraz mieszkańców województwa jak i własnych ustaleń tut. Organu dokonanych na podstawie bieżącej analizy sytuacji przewozowej obejmującej także zezwolenia udzielone przez Marszałka Województwa Lubelskiego na wykonywanie przewozów regularnych osób w krajowym transporcie drogowym - napisał Zdzisław Szwed, podkreślając, że zarząd województwa monitoruje konieczność i zasadność uruchomienia kolejnych linii i w przypadku ogłoszenia przez wojewodę kolejnych naborów wniosków będzie podjęta decyzja w zakresie takich linii.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama