Reklama

Reklama

Co z zawieszaniem i odwieszaniem biletów lubelskiej komunikacji? Jest petycja

Opublikowano: 26 grudnia 2020 10:53
Autor: Joanna Niećko | Zdjęcie: Wikipedia

Co z zawieszaniem i odwieszaniem biletów lubelskiej komunikacji? Jest petycja - Zdjęcie główne

Co z zawieszaniem i odwieszaniem biletów lubelskiej komunikacji? Jest petycja | foto Wikipedia

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Z Lublina Do Ratusza trafiła petycja w sprawie możliwości prolognowania terminu zawieszonych biletów okresowych komunikacji miejskiej na okres dłuższy niż jedynie do końca tego roku. Ma to związek z akcją "STOP BILET!" i zdalną nauką.

Reklama

Gdy w Polsce zaczęła się pandemia koroanwirusa, czyli w marcu, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie zainicjował akcję "STOP BILET!". Daje ona możliwość zawieszenia z przesunięciem terminu ważności, zakupionego biletu okresowego. To rozwiązanie dla pasażerów, którzy z uwagi na epidemię koronawirusa, nie korzystają z komunikacji miejskiej, a mają ważne bilety. Korzystają z tego m.in. uczniowie, studenci i pracownicy oświaty, bo od marca w Polsce trwa zdalna nauka. Edukacja online ma obowiązywać przynajmniej do 17 stycznia 2021 roku. Na początku akcji ZTM zaznaczał też, że bilet będzie można zawiesić i odwiesić tylko raz. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, ale będzie mógł wykorzystać zawieszony okres biletu w innym terminie, ponownie go odwieszając do końca tego roku. 

Kilka dni temu, czyli 17 grudnia do Urzędu Miasta wpłynęła petycja w sprawie biletów okresowych. Autorka zapytała, czy jest możliwość prolognowania terminu zawieszonych biletów na okres dłuższy niż jedynie do końca tego roku. 

- Od lat korzystam z komunikacji miejskiej i kuouję bilety okresowe. Bilet formalnie został zawieszony do końca 2020r. z powodu nauczania zdalnego (pracuję jako nauczyciel). W dalszym ciągu nie mam potzreby aktywowania biletu, ponieważ pracuję zdalnie, więc zwróciłam się do ZTM z prosbą o prolognowanie terminu wykorzystania biletu np. do końca 2021r. Udzielono mi odpowiedzi odmownej - czytamy w petycji. 

Dlatego autorka wnosi o automatyczne lub na wniosek posiadacza biletu, wydłużenie terminu, przynajmniej dla płacących podatki na rzecz Gminy Lublin. 

Zgodnie z prawem odpowiedź ma zostać udzielona w ciągu trzech miesięcy. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.