Reklama

Reklama

Nie wydłużą godzin pracy Biura Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej

Opublikowano: 16 marca 2021 15:34
Autor: Joanna Niećko | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Nie wydłużą godzin pracy Biura Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej - Zdjęcie główne

W Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej można załatwiać sprawy urzędowe, ale Lublinianie chcą, by było otwarte dłużej | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Wydłużenia godzin pracy Biura Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej, nie będzie, a przynajmniej nie teraz. W imieniu mieszkańców apelował o to Piotr Choduń - radny miejski.

Reklama

By załatwić sprawę trzeba wziąć wolne w pracy

Mieszkańcy Lublina apelują o wydłużenie godzin pracy Biura Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej, gdzie można załatwić podstawowe sprawy urzędowe. Chodzi o wydłużenie czasu pracy przynajmniej dwa razu w tygodniu. W tej sprawie radny Piotr Choduń (klub prezydenta Krzysztofa Żuka) skierował interpelacje do prezydenta Żuka. Zazaznaczył w niej, że BOM przy ul. Wolskiej zostal niedawno otwarty i jego zdaniem ma znakomitą lokalizację, wygodny parking i dobre połączenia komunikacji miejskiej. Podkreślił, że jest ułatwieniem dla mieszkańców południowo-wschodnich dzielnic Lublina, w szczególności Bronowic, Dziesiątej, Kośminka, Za Cukrownią i Felina. 

- Dla wielu jednak petentów obecne godziny otwarcia BOM skutkują brakiem możliwości załatwienia niezbędnych spraw, bez wzięcia wolnego dnia pracy, ewentualnie dużo wcześniejszego zwolnienia się z pracy - napisał Piotr Choduń. 

Dlatego radny zaproponował, żeby ustalić przynajmniej dwa dni w tygodniu, w których godziny pracy BOM dogodne byłyby dla mieszkańców - w szczególności pracujących do późniejszych godzin.

Nie ma możliwości wydłużenia godzin pracy

W odpowiedzi Andrzej Wojewódzki - sekretarz Miasta Lublin poinformował, że Urząd Miasta Lublin stosuje się do przepisów, które zostały ustalone przez Radę Ministrów związku z ogłoszeniem w marcu zeszłego roku, stanu zagrożenia epidemicznego, a później stanu epidemii wywołanym wirusem SARS-CoV-2. Sekretarz zapewnił, że na bieżąco jest monitorowana i analizowana sytuacja epidemiologiczna, nakazy i zakazy ustalane przez Radę Ministrów oraz absencja pracowników Ratusza. 

- Biuro Obsługi Mieszkańców umożliwia Klientom realizację spraw w bezpiecznych warunkach, bez konieczności wcześniejszej rezerwacji wizyty w pięciu placówkach na terenie miasta Lublin. W chwili obecnej nie ma możliwości wprowadzenia wydłużonych godzin pracy z uwagi na dużą absencję pracowników spowodowaną zachorowaniami oraz pobytem na kwarantannie. Dodatkowo, liczba zachorowań na COVID-19 i zapowiedź przedstawicieli Rządu o planowanych obostrzeniach wymaga roztropnego postępowania - napisał Andrzej Wojewódzki. 

Sprawy można załatwiać zdalnie

Przy okazji, zaznaczył, że klienci z uwagi na swoje bezpieczeństwo, w celu załatwienia większości spraw nie muszą przychodzić do Ratusza. Mogą skorzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej tj. kilkudziesięciu usług centralnych ePUAP i mogą złożyć pismo ogólne do podmiotu publicznego w pozostałych sprawach realizowanych przez Urząd Miasta Lublin.

- Karty informacyjne usług realizowanych przez Urząd Miasta Lublin mają dodaną opcję zainicjowania sprawy drogą elektroniczną za pomocą między innymi: Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemu Pojazd i Kierowca PWPW, Portalu Geodety. Niektóre usługi można zgłosić do Urzędu Miasta Lublin za pomocą emaila np. zbycie lub nabycie pojazdu, chęć organizacji zgromadzenia publicznego. Wszelkich informacji o rodzajach i trybach załatwiania spraw udziela Infolinia Urzędu Miasta Lublin pod nr tel. 81 466 10 00. - wyjaśnia sekretarz.

Wojewódzki dodał, że rrównież płatności mogą być realizowane poprzez bankowość internetową, w placówkach PeKaO S.A. lub poprzez platformę płatniczą PLIP. Zapewnił, że zdaje sobie sprawę, że część klientów z uwagi na różne okoliczności osobiste, czy formalno-prawne oczekuje bezpośredniej obsługi przez pracowników Urzędu, w tym wizyty w Biurach Obsługi Mieszkańców.

Dłuższa praca BOM pod warunkiem złagodzenia obostrzeń

- Sytuacja ta jest na bieżąco monitorowana, a działania będą podejmowane zgodnie z potrzebami oraz obostrzeniami związanymi z ogłoszonym stanem epidemii wywołanym wirusem SARS-CoV-2. Pragnę zapewnić Pana Radnego, że jeżeli sytuacja epidemiologiczna unormuje się, a zakazy i nakazy wprowadzone przez Radę Ministrów w związku z ogłoszeniem stanu epidemii zostaną złagodzone, Urząd Miasta podejmie decyzję o wydłużeniu czasu pracy Biur Obsługi Mieszkańców - podsumowuje Wojewódzki.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.