reklama
reklama

Lublin: Dzielnica Rury nie doczeka się dodatkowych miejsc parkingowych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

Lublin: Dzielnica Rury nie doczeka się dodatkowych miejsc parkingowych - Zdjęcie główne

Lublin: Dzielnica Rury nie doczeka się dodatkowych miejsc parkingowych | foto Pixabay - zdjęcie ilustracyjne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Przy ul. Wileńskiej nie powstaną nowe miejsca parkingowe. Utworzenie miejsc proponowała radna Monika Orzechowska. Władze miasta tłumaczą m.in., że koszty inwestycji byłyby niewspółmierne do korzyści.
reklama

Miejsca parkingowe  zamiast ścieżki rowerowej?

Mieszkańcy zgłaszają, że w okolicy ul. Wiileńskiej na terenie dzielnicu Rury, jest za mało miejsc parkingowych. W ich imieniu miejska radna Monika Orzechowska (klub prrezydenta Krzysztofa Żuka) skierowała interpelację do prezydenta z prośbą o zlecenie Zarządowi Dróg i Mostów zadania, które miałoby rozwiązać problem. Zaproponowała, by ZDiM przeanalizował możliwość przeniesienia ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż tej ulicy na chodnik równoległy do drogi.

- Proszę również o ustalenie w przypadku, gdyby taka operacja była możliwa, ile miejsc parkingowych mogłoby powstać w miejscu istniejącej ścieżki rowerowej. Pragnę dodać, że zależy mi na przeanalizowaniu sytuacji w taki sposób, by ewentualne zmiany nie utrudniały pokonywania tej ulicy pieszym, rowerzystom, a kierowcom ułatwiły znalezienie miejsca parkingowego - napisała Monika Orzechowska.

Radna poprosiła też o informację dotyczącą orientacyjnych kosztów tego przedsięwzięcia wraz z kosztami remontu chodników wzdłuż tej ulicy.

Koszty niewspółmierne do korzyści

Odpowiedział Artur Szymczyk - zastępca prezydenta ds. inwestycji i rozwoju. Już na wstępie poinformował, że nie jest możliwe pozyskanie dodatkowych miejsc postojowych poprzez zmiany organizacji ruchu w granicach pasa drogowego ulicy.

Wyjaśnił, że rozważano zmiany związane z usytuowaniem miejsc postojowym w jezdni oraz możliwości prowadzenia ruchu rowerowego zamiennie poza jezdnią. Wymagałoby to likwidacji istniejącego pasa rowerowego, zawężenia pasa ruchu przynajmniej o 0,5m, wykonania chodnika bezpośrednio przy jezdni dla obsługi osób wychodzących z zaparkowanych samochodów oraz poszerzenia istniejącego chodnika. Dodał, że jednak z uwagi na różnicę wysokości terenu wykonanie chodnika wymagałoby (poza usunięciem kilku drzew), przestawienia słupów oświetleniowych i trakcji trolejbusowej oraz wykonania muru oporowego pomiędzy nowym, a istniejącym chodnikiem.

- Koszty inwestycji w związku z dużym zakresem robót byłyby niewspółmierne do osiągniętych korzyści w postaci kilkunastu miejsc postojowych. Likwidacja pasa rowerowego i wydzielenie pasa postojowego, bez zabezpieczenia chodnika dla jego obsługi, na ulicy klasy Z (zbiorcza), jako rozwiązanie zagrażające bezpieczeństwu ruchu i niezgodne z polityką transportową miasta nie powinno być brane pod uwagę - napisał Artur Szymczyk.

Stan techniczny uniemożliwia inwestycję

Co więcej, zaznaczył, że obecna szerokość i stan techniczny chodników wzdłuż ul. Wileńskiej zdecydowanie uniemożliwiają urządzenie chodnika i ścieżki rowerowej Minimalna szerokość ciągu pieszo - rowerowego, gdzie nie występuje segregacja ruchu pieszego i rowerowego wynosi 3 m. Jednak szerokość ta powinna być dostosowana do lokalizacji takiego ciągu oraz natężenia ruchu pieszego i rowerowego.

- W sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych, gdzie często piesi przemieszczają się całymi rodzinami, z dziećmi w wózkach i przekrój wiekowy rowerzystów jest mocno zróżnicowany, minimalna szerokość wspólnej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów wynosząca 3,0m naszym zdaniem jest niewystarczająca. Ponadto jest tendencja do rozdzielania ruchu w/w grup użytkowników poprzez zróżnicowanie konstrukcyjne lub z wykorzystaniem urządzeń bezpieczeństwa ruchu i w przyszłości preferowane byłyby działania w tym właśnie kierunku - tłumaczy w odpowiedzi zastępca prezydenta, dodając, że takie rozwiązanie, szczególnie w rejonie dużych osiedli mieszkaniowych jest zdecydowanie bezpieczniejsze.

Podkreślił jednocześnie, że przeanalizowano możliwości poszerzenia istniejącego chodnika ul. Wileńskiej i w jego ocenie byłoby to niemożliwe z uwagi na rosnące w pobliżu stare, okazałe drzewa. Przy okazji zaznaczył, że ilość miejsc postojowych w osiedlu im. A. Mickiewicza w ostatnim czasie znacząco zwiększyła się za sprawa przebudowy ulic: Pana Tadeusza, Grażyny i Walejdoty. - Nowe miejsca postojowe przewiduje także dokumentacja opracowana dla przebudowy ul. K. Wallenroda, która oczekuje na realizację - podsumowuje Szymczyk.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama