Ile wytrzymają lubelskie wiadukty kolejowe?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ile wytrzymają lubelskie wiadukty kolejowe? - Zdjęcie główne

Lokomotywa zatrzymuje się na wiadukcie, a dzięki specjalnym czujnikom inżynierowie badają jego parametry | foto PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości 115 ton waży lokomotywa, za pomocą której przeprowadzane są testy na dwóch przebudowanych wiaduktach kolejowych w Lublinie. Ruch ma tu powrócić jeszcze w czerwcu.

Jest to kolejna część prac przeprowadzanych przez PKP Polskie Linii Kolejowych S.A. na trasie między Lublinem i Warszawą. Przebudowane zostały dwa wiadukty kolejowe - nad ul. Diamentową i Janowską. Obecnie po trasie do Warszawy pociągi w tym miejscu poruszają się po jednym torze. Wkrótce uruchomiony ma zostać także drugi tor kolejowy w tym miejscu.


Jak zachowuje się konstrukcja?


Aktualnie wiadukty przechodzą testy obciążeniowe. Używana do tego jest ważąca 115 ton lokomotywa.


- Lokomotywa zatrzymuje się na wiadukcie, a dzięki specjalnym czujnikom inżynierowie badają jego parametry. Testy obciążeniowe (tzw. obciążenie statyczne) umożliwiają sprawdzenie, jak zachowuje się konstrukcja i czy jest to zgodne z zakładanymi przez projektantów wartościami - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Ruch na testowanych obecnie torach ma być możliwy jeszcze w tym miesiącu. Konstrukcja nowych wiaduktów ma być dostosowana do cięższych składów, pociągi będą mogły po nich przejechać z prędkością do 100 km/h.


To nie koniec


Prac remontowych na torach kolejowych w Lublinie jest więcej. Roboty trwają przy przebudowie innego wiaduktu – przy Drodze Męczenników Majdanka oraz na mostach - nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką.


- Na stacji Lublin Główny wykonawca rozebrał już nawierzchnię starego peronu przylegającego do budynku dworca. Rozebrano też starą wiatę, którą zastąpi nowa, szeroka konstrukcja. Obecnie ustawiane są ścianki peronowe, tzw. elki. Równocześnie prowadzone są roboty przy budowie drugiej krawędzi peronu nr 2 oraz przy przebudowie przejścia podziemnego na stacji - opisuje Mirosław Siemieniec.


Wszystkie wspomniane prace: na wiadukcie, mostach oraz na stacji, mają zostać zakończone w IV kwartale br. Zadania są wykonywane w ramach inwestycji przebudowy torów kolejowych na trasie z Warszawy do Lublina. Projekt jest wart ponad 3,5 mld zł, jest współfinansowany ze środków unijnych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE