Dziś są imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny

Redakcja  
dodane: 22-03-2016 14:06   |   wyświetleń: 565

Centrum Lublina bez reklam?

Miasto przygotowuje zbiór zasad ograniczających ilość nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Opracowywany "kodeks reklamowy" dla Lublina przewiduje m.in. wykluczenie reklam z kluczowych przestrzeni miasta, w tym zabytkowego zespołu Starego Miasta i Śródmieścia.
Centrum Lublina bez reklam?foto. UM Lublin 
Przyjęta jesienią 2015 r tzw. ustawa krajobrazowa dała miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu. W ślad za nią Lublin rozpoczął prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej. Liczę, że opracujemy skuteczne narzędzie kreowania ładu przestrzennego. Uporządkowanie przestrzeni miejskiej, szczególnie Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówkami Lublina, jest tu priorytetem.

Tereny zabytkowe są naszym dziedzictwem, które musimy chronić. Proponowane regulacje będą przedmiotem konsultacji społecznych i już dziś zapraszam Państwa do aktywnego w nich udziału – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Aktualnie w granicach administracyjnych Lublina jest ok. 3500 systemowych nośników reklamowych - billboardów w formacie dużym lub średnim, oraz dziesiątki tysięcy mniejszych nośników. Znacząca część z nich jest zlokalizowana przy głównych traktach komunikacyjnych, część także w historycznym Śródmieściu. Szczegółowe uregulowania będą oparte na już wprowadzonych i obowiązujących zasadach dla obszarów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego kwartału przy ul. Kapucyńskiej i Peowiaków oraz dla Podzamcza.

W opracowywanej uchwale zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków rekomenduje ograniczenie ilości dużych systemowych nośników reklamowych, z ich wykluczeniem z obszaru wpisanego do rejestru zabytków zespołu Starego Miasta i Śródmieścia Lublina oraz innych kluczowych obszarów krajobrazu miasta (np. Podzamcza, gdzie zakaz umieszczania reklam przewiduje obecny plan zagospodarowania przestrzennego).

Wskazywane obszary są wstępną propozycją do dyskusji, brane pod uwagę jako tereny szczególnie istotne z uwagi na ochronę konserwatorską. Dodatkowo uporządkowane zostaną nośniki w innych częściach miasta. Określona zostanie maksymalna ilości szyldów (do 2 dla jednego podmiotu) i ich maksymalna powierzchnia, w zależności od obszaru i charakteru architektury. Uchwałą określi również części elewacji budynków, na których będzie można lokalizować szyldy i inne nośniki reklamowe.

Przygotowane propozycje będą konsultowane z ekspertami zewnętrznymi, przedstawicielami branży reklamowej i mieszkańcami Lublina. Pierwsze spotkanie konsultacyjne z przedsiębiorcami planowane jest 7 kwietnia w siedzibie Miejskiego Konserwatora Zabytków. Miesięczne konsultacje mają się rozpocząć w połowie kwietnia i trwać do połowy maja. Uwagi można przesyłać na adres mailowy magistratu: reklamy@lublin.eu.

Komentowane

Nie dodano żadnego komentarza...
dodaj komentarz

Komentowane z fb

Ostanio opublikowane artykuły:

Cześć, jestem Ubrzeg!
Cześć, jestem Ubrzeg! Dawno temu miałem wypadek. Od tamtej pory moje nóżki nie do końca działają tak jak powinny. Może na świecie jest ktoś kto pokocha mnie pomimo mojej niepełnosprawności?
Już jutro ruszają KULturalia – zobacz kto zagra na ...
Już jutro ruszają KULturalia – zobacz kto zagra na Placu Teatralnym przy CSK W tym roku po raz pierwszy Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II zorganizował własne koncerty.
Kurtki z granicy
Kurtki z granicy Prawie 500 nowych kurtek otrzymają podopieczni lubelskiego PCK. Ubrania nie pochodzą od darczyńców, a z Krajowej Administracji Skarbowej.
Lublin otwarty na wolontariuszy zza Buga
Lublin otwarty na wolontariuszy zza Buga Lublin rozpoczyna współpracę z wolontariuszami z Ukrainy. Młodzi Ukraińcy pojawią się w Kozim Grodzie w ramach Wolontariatu Europejskiego Erasmus +, dzięki wygranej w projekcie "Interculture: International volungteering for city culture".
Rowerowe disco
Rowerowe disco Rowerzyści i rowerzystki przejadą przez miasto w rytmie disco.

Napisz do mnie

kontakt

Najczęściej czytane

Sprawczyni wypadku – antylopa
Sprawczyni wypadku – antylopa
Obywatel Tanzanii zjechał z jezdni i uderzył w drzewo, jak tłumaczył policjantom, chciał uniknąć zderzenia z antylopą. W wydychanym powietrzy miał 2 promile alkoholu.
Reklamy

Czeka na nowego Pana

Cześć, jestem Ubrzeg!

Komentowane

Zapisz się do newslettera
Wydawca
lukasMedia Sp. z o.o.
21-400 Łuków, ul. Prusa 4a
NIP: 825-217-53-64, regon: 361500266,
KRS: 0000557617
kontakt@lukas.media.pl
PREZES ZARZĄDU, WŁAŚCICIEL
Marcin Wysokiński
Marcin.Wysokinski@lukas.media.pl
Redakcja
REDAKCJA mail główny:
redakcja@lublin24.pl
REDAKTOR NACZELNY
Cezary Potapczuk
tel. 790-881-081
cezary@lublin24.pl
Redaktor prowadząca
Aleksandra Drozdowska
tel. 512-24-21-24
aleksandra@lublin24.pl
Redaktor prowadząca
Ewelina Smalec
tel. 501-050-024
ewelina@lublin24.pl
Redaktor
Monika Blandyna Lewkowicz
tel. 501-92-24-24
monika@lublin24.pl
Redaktor
Joanna Mazurek
tel. 501-93-24-24
joanna@lublin24.pl
Reklama
Doradca Klienta Biznesowego
Katarzyna Ryzner
tel. 577-781-081
katarzyna@lublin24.pl
Doradca Klienta Biznesowego
Krzysztof Stefaniak
tel. 720-081-081
krzysztof@lublin24.pl
Dział Reklamy reklama@lublin24.pl

Dział Foto / Wideo
Mateusz Paśkucki
tel. 602-844-775
foto@lublin24.pl